Dyson DC29 Origin zwart, geel

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC29 Origin zwart, geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

y********@k********* 29-09-2022

waardeloze Dyson stofzuiger

Toch nog maar een recensie geschreven, want ineens was ik zo bloedsjacherijnig van die rotherrie die deze stofzuiger altijd maakt. Het lijkt wel of er een vliegtuig door je huis gaat, maar zuigen ho maar. Nooit enig plezier van gehad, maar wel peperduur. En de klantenservice hoef je ook niet te bellen, want dan hang je uren te wachten. Nooit meer een Dyson. There, I've said it.

Minpunten

• zeer veel herrie
  • slechte zuigkracht

Jack 09-03-2021

Dyson dc29

Ik zie zoveel negatieve reacties op dit ding. Hij zou te klein zijn voor mensen boven de 1.60. Ik ben 1.92 en kan prima rechtop staan. Hij zou herrie maken... als ik stofzuig kan ik gewoon praten met mijn vriendin. Snoer is ook lang genoeg.

Mensen zeggen dat hij minder goed gaat zuigen... vervang of reinig je filter dan?

Ik ben dik tevreden!

Pluspunten

• Alles

Mrs Awesome 10-01-2018

Goede zuigkracht, stevig plastic

Wij hebben deze zuiger nu bijna 7(!) jaar en er is nog niks afgebroken. Hij zuigt nog precies zoals in het begin. Dat wil zeggen dat ie een beetje veel lawaai maakt maar hij heeft ook een grote zuigkracht. Wij hebben wel de zuigmond vervangen door eentje met meer mogelijkheden.
Hij is zeer goed schoon te maken, de opvangbak en het filter.
Het is een stevige en robuuste machine.
Volgende keer koop ik weer een Dyson, hopelijk is de kwaliteit dezelfde gebleven!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Stevig plastic
  • Makkelijk schoon te houden/leeg te maken

Minpunten

• Lawaaierig
  • De zuigmond die erbij geleverd wordt is te simpel.

Vincent en Mieke 12-03-2017

Alle geld te duur!

Als leken hebben wij ons laten adviseren in de winkel en gekozen voor een van de duurste stofzuigers. Mocht je ooit iedere keer opnieuw een gevecht met jouw stofzuiger willen leveren moet je er zo een kopen. Wat een waardeloos apparaat. De slang is te kort en verschrikkelijk stug, je trekt en duwt je er een ongeluk aan. Na de zuigmond zit een handvat. Waar je daar mee naar toe moet is een raadsel, dat zit constant in de weg en vergeet het maar dat je de zuigmond met een hand kunt bedienen, je hebt kracht nodig en twee handen hem de goede richting heen te krijgen. Al met een, een apparaat waarbij je enkel en alleen onder heel veel krachttermen ergens een stofje weggezogen krijgt. Niet kopen !

Minpunten

• Stugge slang
  • Waardeloos handvat
  • Te korte slang
  • Mondstuk blijft niet zitten
  • Veel te duur

Officiele reactie van Dyson 13-03-2017

Beste Vincent en Mieke,

Bedankt voor je review. Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met uw DC29. Graag hadden wij nagegaan of we het probleem voor u kunnen oplossen. Daarom zou ik u vriendelijk willen verzoeken om telefonisch contact op te nemen met de Dyson Helpdesk op één van onderstaande gratis telefoonnummers:

-Nederland: 0800 0206 203
-België: 0800 392 08

Dyson Benelux

Mary 13-02-2017

Dyson stofzuiger

Log, slechte zuigkracht, kort snoer, en maakt veel herrie . Niet makkelijk wendbaar en ook niet makkelijk op te bergen. Ziet er leuk uit, maar verder nooit geen dyson meer .

Pluspunten

Minpunten

• Log
  • Slechte zuigkracht
  • Duur

frank 23-10-2015

De Dyson 52 gekocht de duurste we d8en dit gaat ie helemaal worden, nou nee dus, enorm onhandig in gebruik de handgreep is zo onhandig dat we de oude stofzuiger zonder wiel maar weer hebben gepakt. De dyson is naar mijn mening ook veel te zwaar. het gebruik van de stofzuiger is zeer slecht!

Officiele reactie van Dyson 27-10-2015

Beste Frank,
Als je in oktober je DC52 hebt gekocht kun je deze retourneren en krijg je het aankoopbedrag terug. Er geldt namelijk momenteel een 30 dagen op proef-actie. Ga voor meer informatie naar dyson.nl/promoties.

1950H 28-09-2015

Net deze week de Dyson DC29 gekocht, Helaas de verpakking al weg gedaan anders had ik hem direct terug gebracht. Vreselijke stofzuiger, het enige wat goed is de zuigkracht ,verder onhandig in gebruik ,alleen geschikt voor personen tot 1.60 daarna onbruikbaar, slang veel kort,en slechte plaats aan stofzuiger gemonteerd waardoor je constant de stofzuiger tegen je schenen hebt en eigenlijk nergens goed bereik hebt , elektra snoer goed voor een kinderstofzuiger als ik Dyson was zou ik hem direct uit het assortiment halen. Stang en handgreep zeer onhandig,Zuigmond slecht in te stellen en zelf op een harde vloer aleen met de harde kant te gebruiken ,rubber flapts werken niet.

Lukas1112 19-09-2015

Mogelijkheden/gebruiksgemak
De mogelijkheden zijn voor een stofzuiger van de buitencategorie - hetgeen deze Dyson ambieert te zijn - relatief goed. Men levert twee handige borstels waarbij meerdere materialen van stof ontdaan kunnen worden. Ten aanzien van het gebruiksgemak is dat echter anders. Ondanks het praktische en compacte formaat van de stofzuiger, is het gewicht niet erg gunstig. Dit maakt het stofzuigen van de bovenzijde van een kast bijvoorbeeld vrij vermoeiend. Normaliter zou een langere stang dit probleem kunnen verhelpen, in dit geval is de stang echter vrij kort. Ook de van kunststof vervaardigde buis is vrij onhandig gepositioneerd, deze zit namelijk vast aan de linkerzijde. Voorts is de stofzuiger tamelijk ongeschikt voor personen met een lengte van meer dan 1.80 m. Bij een langdurige sessie resulteert de korte stang in rugpijn. Tot slot is er nog het geluid, hoewel de stofzuiger veel zuigkracht biedt, wordt het grootste deel van de energie omgezet in geluid en warmte. Niet bepaald gunstig op een warme zomerdag. Tot slot dan nog het grootste knelpunt, de stofzuiger kent slechts twee standen: aan - in combinatie met volledige trekkracht - of uit. Vrij vergelijkbaar met een wagen die stilstaat of met een flink vermogen accelereert. Niet handig voor gevoelige stoffen - zoals het leder in het interieur van een wagen.

Duurzaamheid
Het schitterende design is volledig vervaardigd van plastic, nu zou dat niet per direct een probleem hoeven te zijn, de handgreep is echter in een tijdsbestek van 4 jaar gebroken. Problematischer is echter de motor, deze heeft namelijk twee weken geleden de geest gegeven.

Service
Normaliter zou bovenstaande niet problematisch hoeven te zijn, Dyson levert de stofzuiger immers met een garantie van 5 jaar. Op 3 september heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd. Men had het echter vrij druk - hetgeen voor kan komen - derhalve heb ik op 13 september een tweede mail verstuurd. Op 17 september kreeg ik vervolgens een reactie dat de garantie is vervallen, ondanks het feit dat de termijn van 5 jaar nog niet is verstreken. Op 18 september heb ik daar onverwijld op gereageerd. Het problematische aan bovenstaande is tweeledig van aard: enerzijds zit ik inmiddels ruim twee weken zonder stofzuiger, anderzijds houdt men zich niet aan de afspraken m.b.t. de garantie.

Conclusie
Ondanks het feit dat de stofzuiger over veel positieve punten beschikt, zijn er eveneens veel nadelen. Mijns inziens voldoet een stofzuiger in deze prijsklasse - met dusdanig veel gebreken en een dusdanige service - niet aan het conformiteitsvereiste en is de prijs derhalve niet gerechtvaardigd. Jammer, aangezien het concept goed is en het merk Dyson in beginsel toch onderscheidend en individualistisch is ten opzichte van de concurrerende producenten.

Lukas1112 25-10-2015

Update: inmiddels heeft Dyson een monteur gestuurd. Het is m.i. de moeite waard om te vermelden dat ik uiterst tevreden ben over de werkzaamheden die door de monteur zijn verricht. De stofzuiger is snel en kundig gerepareerd en de monteur was zeer vriendelijk. In dat opzicht dus mijn complimenten.

Commo 09-11-2014

Na veel wikken en wegen toch overgehaald tot de aanschaf van een Dyson DC29. Mijn motto en slagzin is na een half jaartje eens een Dyson, NOOIT weer een Dyson. De hele bediening is ergonomisch onverantwoord; de telescoopstang is niet normaal uit te schuiven. Hiervoor moet je de hele stang optillen, overpakken en dan pas uitschuiven. Teleskoopstang is ook nog eens te kort. Loopt in hondegang achter je aan waardoor dit ding overal tegenaan knalt. Het materiaal is plastic fantastic, alles is na een half jaartje al ral of breekt af. De hulstukken en handgreep zijn ook lomp, tevens is de slang te kort. De auto hoef je er niet mee te gaan uitzuigen want dan kun je direct naar de spuiter enz. enz.

wim427 26-02-2014

We hebben jarenlang goede ervaringen gehad met de vorige Dyson stofzuiger, een DC8, en daarom hebben we recent dan ook een nieuwe Dyson gekocht, de DC29.
Laat me beginnen met het goede nieuws, de stofzuiger zuigt als de beste, qua stofzuigen doet hij niet onder voor onze vorige.
Vvoor het overige ben ik absoluut niet tevreden met de nieuwe DC29.
• de flexibele handgreep veroorzaakt krullen van de zuigslang, waardoor je handen vaak worden afgeklemd,
• de verbinding van de zuigslang aan de romp zorgt ervoor dat de zuigslang steeds rond de romp wordt opgedraaid,
• hierdoor kan de machine ook niet recht " volgen", hij botst vaak tegen tafelpoten en deurstijlen,
• de zuigmond heeft te weinig speling met de vloer, kleinere vaste delen worden vooruit geduwd en zorgen voor krassen in het parket.
• de bevestiging van de zuigstand aan de romp, in parkeerstand, is erg slecht, de zuigstang is al enige malen losgeschoten en op het parket gevallen, ook dit heeft schade aangericht aan het parket,
• tot overmaat van ramp komt sinds een paar dagen de kabel niet meer geheel uit de oprolmechaniek, het bereik is nu gelimiteerd tot ca. 5 meter.

Samenvattend,ik vind de nieuwe DC29 een ramp.

Ik heb bovenstaande klachten bij Dyson gelegd, hun antwoord is dat ik met bijbetaling van 120 Euro een DC37 kan krijgen.
Is dit een waardig alternatief?.
Ik denk van niet en ik zal die 120 euro maar besteden als startkapitaal voor een stozzuiger van een ander merk, Philips , Miele of zo.

Femke Abma 17-07-2014

Wij hebben een DC52 en ik vind het een verschrikkelijke stofzuiger en heb zo'n spijt. Het legen is de grootste ramp. Elke keer zit ik onder het stof en heb ik moeite om al dat vuil niet in mijn longen te krijgen. Dan moet je met een stokje langs de randen om het vuil daar achter weg te krijgen. En dat na één keer zuigen. Het vuil valt voor een groot deel in de deksel. Dus krijg je hem niet echt leeg. Ook de buitenkant zit dan weer onder het stof. Ik heb gebeld maar krijg nul op het request.

Carel Tuinstra 11-11-2013

Als je langer bent dan 1,80 mtr. ergonomisch slecht. Pijn in je rug. Materiaal van de hulpstukken breekt binnen een jaar. Problemen met de garantie! Na 14 maanden blies de motor zichzelf op. Commentaar van Dyson "U mag/kunt met de Dyson geen fijn stof opzuigen" daarmee blaast u de motor op. Geen garantie. Gebruiksaanwijzing is onvolledig een tweede essentieel filter wordt b.v. niet omschreven.

Macama 30-08-2013

Na vele, vele jaren altijd met 'plezier' (het zal nooit mijn hobby worden) een Miele stofzuiger gehad te hebben, wilde ik een nieuwe stofzuiger, omdat ik mijn oude, trouwe beestje gebruikt had bij het opzuigen van glas in de tuin. Bij de Expert aangekomen stond daar deze Dyson te pronken. Ik aan de verkoper gevraagd of het wat was en hij sprak vol lof over het apparaat. Dat het zo handig is en je geen zakken nodig hebt en het filter enkel hoeft uit te spoelen etc.etc. Ik om en deze stofzuiger gekocht, maar....... WAT HEB IK EEN SPIJT!!! Wat een lomp, onhandig ding is dat zeg.
Even ter vergelijking met mijn vorige stofzuiger:

Miele 'loopt' makkelijk achter je aan, gaat soepel de bocht door en blijft zelden ergens achter hangen. Dyson, is als een auto op vier lege banden, loopt stug en blijft achter ieder kastje hangen en doordat de slang vast zit aan het apparaat niet makkelijk door de bocht te krijgen.

Bij Miele switch je heel simpel van tapijt naar harde vloer door op de wipknop te trappen, hoe simpel. Met de Dyson sta ik na 2 jaar nog steeds te klooien, zo onduidelijk!

Bij Miele kun je je hulpstukken makkelijk in het apparaat kwijt, bij Dyson zit dit heel onhandig aan de (super dikke en lompe) stofzuigerstang vast. Heb ze al na 3 keer zuigen eraf gehaald en in de meterkast gegooid. Maar ja, als je dan naar boven gaat moet je er altijd aan denken die dingen mee te nemen.

De trap stofzuigen is een ellende. Het apparaat weegt dieplood en is ook nog eens niet goed op de trap te zetten en doordat de slang vast zit en niet meedraait moet je echt uitkijken dat ie niet bij het minste geringste van de trap afdondert en jou meesleurt.

Zou het voordeel het niet meer hebben van een stofzuigerzak moeten zijn, wacht maar tot je hem moet legen. Leuk als je container net geleegd is, maar als tie vol is word je daar echt niet vrolijk van, al het stof wappert alle kanten op. Nee een zak is zo gek nog niet.

Maar wat ik nog het meeste mis is dat ik bij Miele de zuigkracht kan regelen zodat ik ook bv de gordijnen even af kan doen. De Dyson heeft maar een zuigsterkte en die is voor gordijnen te heftig en voor het tapijt te zwak.

Toch nog een voordeel te noemen; je kunt veel onderdelen schoonmaken door ze even onder de kraan te houden, maar dat is bij een stofzuiger met zak dan ook weer niet nodig. Maar ja, elk voordeel heeft bij Dyson weer een nadeel; je moet het filter eens in het halfjaar even onder de kraan houden, uitspoelen, uitwringen en dan 24 uur(!!!!) laten drogen. Tja en als dan net daarna een doos cornflakes op de grond valt, dan heb je dus een probleem. Kun je ouderwets de stoffer en blik er bij halen, want de stofzuiger kun je dus 24 uur niet gebruiken! Persoonlijk vindt ik dat je voor het geld dat je betaald voor het apparaat er absoluut wel een reserve bij had mogen krijgen.

Ik vermoed sterk dat de Dyson ontworpen is door en voor mannen met een heel hip appartement met gladde vloer, zwevende meubels, ronde muren en..... een moeder of hulp die stofzuigt. Want wie dit ding heeft ontworpen heeft volgens mij zelf nog nooit een stofzuiger ter hand genomen......

Dus overweeg je nog altijd om er een aan te schaffen, dan raad ik je aan eens te kijken of iemand die je kent er een heeft en of je hem even mag lenen zodat je het kunt uitproberen. Je mag hem ook van lenen, is tie toch nog ergens goed voor......

Kechelke 02-08-2013

Ik heb deze stofzuiger gekregen. Wat een afschuwelijke stofzuiger! Ik heb hem uit ellende maar verkocht en een andere aangeschaft. Het is een hele zware (7.8kg!!!), onhandige, lompe en veel te grote stofzuiger die ook nog eens erg weinig zuigkracht heeft. Ik vind hem ook nog eens lelijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik snap niet dat mensen zo laaiend enthousiast over dit ding kunnen zijn.

nickske85 23-06-2013

Wat een top apparaat zeg! Hiervoor enkel grote meuk gehad waar stofzuigen en een kriem was maar dit apparaat maakt er echt een leuke bezigheid van, zelfs tapijt zuigen is lol. Het ontwerp is gewoon helemaal top, echt nergens iets op aan te merken. Ik snap ook niet dat mensen kritiek hebben op de ergonomie oid of dat de stang te kort is, gewoon het handvat gebruiken met 1 hand en de stang is lang zat, en je komt overal. Gewoon een toppertje, never meer anders! Probeer veel mensen te overtuigen, zelfs mijn moeder die al 100jaar miele liefhebber is, haha.

Groet, Nick

tubs 27-02-2013

Helaas heeft onze Dyson het zojuist begeven. Brandluchtje en pats, niks meer. Zonde, want ik was er heel tevreden over. Beetje schandalig dat zo'n dure stofzuiger zo'n, relatief, korte levensduur heeft. Nu maar een goedkopere aanschaffen, koop liever om de drie jaar een goedkope, dan om de drie jaar een dure Dyson.

Officiele reactie van Dyson 28-02-2013

Beste tubs,
Wat vervelend om te horen dat je stofzuiger het niet meer doet. Maar op alle Dyson sledestofzuigers zit 5 jaar garantie. Ik raad je dus aan direct contact op te nemen met onze helpdesk via 020 521 9890 of helpdesk.benelux@dyson.com, zodat we je verder kunnen helpen.

Nutsu 13-02-2013

Ons oude Dyson (het model voor deze) is helaas tijdens onze verhuizing verongelukt. Hij is van een paar meter te hoog naar beneden gedonderd. Helaas was het een harde landing waardoor we genoodzaakt waren om een nieuwe aan te schaffen.

Voor ons was het wel heel makkelijk keuze welke stofzuiger het zou worden van welk merk. Dat wordt gewoon weer een Dyson! We hebben gekozen voor het zelfde model als welke wij al 7 jaar in gebruik hadden.

De afgelopen 7 jaar hebben wij geen probleem met onze Dyson gehad, de onderdelen zoals de borstels en buis zijn ook van goede kwaliteit en functioneel. Voordeel van de Dyson was voor ons de zuigkracht en het zakloze. De Dyson verliest zijn zuigkracht nimmer als zit hij helemaal vol. Bij andere stofzuigers verlies je zuigkracht op moment dat de zak vol raakt.

Ook het feit dat je geen zak nodig hebt is ideaal. Het komt bij ons niet voor dat een zak vol is en dat we geen lege meer in huis hebben. Even de “bak” eraf, leeg maken en verder gaan met stofzuigen.

De nieuwe Dyson is ten opzichte van de oude wat lichter en stiller. Voor de rest is hij helemaal hetzelfde. Hij doet zijn werk zoals je mag verwachten van een stofzuiger. Hij rolt lekker over de tegelvloer alsmede over het tapijt, de koppelingen zijn ideaal voor bijvoorbeeld het uitzuigen van de auto. De buis is makkelijk in te schuiven en uit te schuiven en hij is makkelijk op te bergen.

Een Dyson is naar onze mening een goede investering voor je huishouden waar je jaren plezier van hebt. Mogelijk heb je nooit meer een nieuwe nodig.

DaanDwars 05-09-2012

Wat raar dat er zoveel slechte beoordelingen zijn. Die van mij is nu twee jaar oud en zuigt voortreffelijk. Hij heeft ooit wel zuigkracht verloren toen ik steenstof opzoog na de verbouwing.

Steenstof is echt hele slechte shit voor je zuiger maar wat bleek: de hele dyson kon uitelkaar, en het filter kan in de wasmachine. Alles onderdelen schoongespoeld, filter gewassen, blies weer als een boeing. Hij is ook echt bedoeld om open te kunnen maken, ik vind dat zo goed bedacht.

Ik doe ook het trappenhuis ermee, hij is weleens van boven naar beneden gelazerd, niks aan het handje. Hij kostte wel een lieve duit, eerlijk is eerlijk, maar ik heb er geen centje spijt van, vooral ook omdat de verkoper me vertelde dat het garantieteam van Dyson zo goed was. Ik hoop er nooit mee te maken te krijgen, maar het is wel een fijn idee als je een stofzuiger van driehonderd piek koopt.

JosJansen 05-11-2011

Wat een slechte stofzuiger.
Het ding heeft maar een voordeel er hoeven geen zakken in. Voor de rest zuigt hij zeer slecht en is het een ongemakkelijke stofzuiger.

Officiele reactie van Dyson 07-11-2011

Geachte heer Jansen,

Wat vervelend te horen dat u een nare ervaring heeft met Dyson. Dyson staat voor kwaliteit en daarbij hoort ons kenmerk, geen verlies aan zuigkracht. Mocht uw stofzuiger hier problemen mee hebben, dan is er iets mis. U heeft 5 jaar garantie. Neemt u daarom contact op met onze klantenservice en zij zullen u verder helpen.

Mvg,

adebruijne 09-04-2011

Machtige stofzuiger, voelt wel plastic aan dus duurzaamheid is maar afwachten. Er zit wel standaard (na registratie by dyson) 5 jaar garantie op de meeste onderdelen.

Hij zuigt vele malen schoner dan de Miele die we hadden en verliest geen zuigkracht als het reservoir wat voller is. Doet wat hij moet doen!

Arthurl2 31-10-2010

Na lang overdenken toch eens een Dyson gekocht. Daar de industrieel ontwerper nogal wat pretenties heeft, waren de verwachtingen hoog gespannen. Helaas, weer een stofzuiger die is ontworpen door iemand die nooit hoeft te stofzuigen of in elk geval zijn eigen ontwerpen niet hoeft te gebruiken: 1) de geluidsproductie is werkelijk oorverdovend - het is een wonder dat er geen oordoppen bijgeleverd worden. 2) de slang is m.i. veel te kort, want hoger dan ca 1.6 meter kom je er niet mee. Bovenop een kast stofzuigen kan alleen door het apparaat op een trapje mee te nemen. 3) de lange steel met vreemd gevormde handgreep, waarop de kleine hulpstukken zitten is geen toonbeeld van ergonomie. Het mondstuk is moeilijk te richten en leidt tot een krampachtige houding. Weer een illusie armer...

Rob864 22-08-2010

Over de zuigkracht en het geen-stofzak-systeem niets dan lof. De Dyson zuigt als de beste. Ergonomisch mankeert er nog wel het een en ander aan deze stofzuiger: de zuigstang en de slanng zijn aan de korte kant. Men name de slang zorgt voor irritatie, want deze is haaks op het apparaat geplaatst, zodat wanneer je de stofzuiger verplaatst, deze meestal een andere kant op wil dan dat jij wilt. Het grootste nadeel van alle Dyson-stofzuigers in het algemeen is dat bijna alle onderdelen uit kunststof vervaardigd zijn. Bij onze eerdere model, de DC05, waar ook bijna alles van kunststof was, brak na verloop van tijd van alles kapot. De te vervangen onderdelen zijn alleen bij Dyson te bestellen, want universele accessoires uit een onderdelenshop passen niet op een Dyson.
Algemeen oordeel: zuigkracht een 8; ergonomie: een dikke min.

Jan Hendriks 05-07-2010

Oke het klinkt een beetje raar dat ik blij ben dat mijn Miele S380 stofzuiger na een jaar al kapot ging en reparatie duurder was dan een nieuwe maar stiekem ben ik blij want ik heb nu een DYSON DC-29 en wat is dat een lekker apparaat.Je voelt gewoon aan het open en dicht maken dat de kunststof van zeer hoogwaardige kwaliteit is . En wat dacht je van gewoon zonder meerkosten 5 jaar volledige garantie.
Ik heb hem gekocht bij electrokoopjes omdat ze erg scherp in prijs zijn, de service goed is en ze zitten 10km verderop dus geen verzendkosten e.d. Miele ... er is absoluut een betere......

gerben87 28-03-2010

Wij waren in het bezit van een zakloze stofzuiger van de aldi, na een jaar was deze aan z’n einde gekomen. Een sterk verminderde zuigkracht en een vieze geur waren beide niet te herstellen met een reinigingsbeurt en een setje nieuwe filters.

We hebben een hond in huis, een stofzuiger heeft daarom bij ons nogal wat te verduren aangezien we niet van plan waren elk jaar een stofzuiger van 80euro aan te schaffen hebben we besloten een Dyson aan te schaffen. Het is een behoorlijke uitgave voor een dergelijk huishoudelijk apparaat, we hadden dan ook zeker goede verwachtingen van het apparaat.

We hebben de Dyson nu een jaar in bezit, de zuigkracht is onverminderd sterk en de lucht die de stofzuiger uitblaast is schoon, door de uitermate goede zuigkracht zijn stof, vuil en hondeharen veel makkelijker op te zuigen met onze vorige stofzuiger moest ik met een hulpstuk langs de randen en hoeken, dit is niet meer nodig voor hetzelfde effect. Zo nu en dan spoel ik de opvangbak even schoon, en om de 6maand moet het filter even onder de kraan afgespoeld worden.

Ikzelf heb voor de aanschaf de nodige reviews gelezen, daarin las ik nogal wat teleurstellende resultaten, zaken als ‘’veel lawaai’’ , ‘’een stofzuiger nodig om de stofzuiger schoon te houden’’ , ‘’kwalitatief slecht kunstof’’ en ‘’het snoer rolt al snel niet meer automatisch op’’,

de stofzuiger maakt redelijk wat geluid, een hogere toon als onze vorige, echter ik hoef geen muziek op de achtergrond te kunnen horen tijdens het stofzuigen dus ik stoor me er totaal niet aan.

De stofopvangbak wordt (uiteraard) zelf ook stoffig, dit is met elke zakloze stofzuiger het geval, af en toe even afspoelen en klaar is het weer.

Ikzelf heb nog geen enkel probleem ondervonden met de kunstof telescoopbuis of hulpstukken, ikzelf gebruik het apparaat ook wel met beleid, bij een redelijk intensief (ruiger) gebruik zal dit ongetwijfelt zijn tol eisen (logisch).

Ik trek altijd het snoer volledig uit, ook wanneer dit in de situatie gezien niet nodig is, het snoer rolt na een jaar gebruik nog net zo snel op als de eerste keer.

Verwacht geen wonderen van dit apparaat het is nou eenmaal maar een stofzuiger, echter verwacht ik nog jaren vooruit te kunnen en de 5jaar garantie is een prettige bijkomstigheid.

De zuigkracht van deze stofzuiger blijft onverminderd sterk, en leeggooien is dan ook alleen nodig als het apparaat echt vol zit, verstoppingen heb ik nog niet gehad terwijl we bij onze vorige stofzuiger regelmatig de opvangbak los moesten halen omdat er weer een stuk papier o.i.d. vast zat waardoor de zuigkracht verdween.

Al met al, zeer tevreden over dit appraat!

kevin0811 28-01-2010

Nu reeds een maand deze dyson gekocht.

eerst waren we van plan de dc 23 animal pro te kopen maar in de winkel hebben ze ons gezegd dat het enige verschil van de animal de borstel is dus hebben we de borstel appart gekocht (en dat was toch wel veel geld in vergelijk met de prijs van de stofzuiger)

de pluspunten wat mij betreft is dat je geen stozuigzakken nodig hebt en waar ik enorm blij mee ben is dat ik met de bijgeleverde stofzuig voet werkelijk onder alles kan (al is het soms nipt) beetje lawaairig maar dat is niet echt erg in vergelijk met de prestatie

de minpunten zijn de te kleine opvang in het reservoir daar ik elke keer als ik gestofzuigd heb en de plaats die hij inneemt bij het opbergenis ook niet echt praktisch maar kom daar koop je deze niet voor

kortom wel blij met de aankoop volgende word dan wel een grotere

theee 03-01-2010

Na lang oriënteren toch deze stofzuiger gekozen ondanks de minpunten bij sommige reviews over dyson. Dit is de verbeterde opvolger van de DC19 uit 2007 en weegt bijna een kilo minder. Voor mensen die een DC19 overwegen zou ik deze willen aanraden.

Pluspunten wat mij betreft:
Het geluid is niet harder dan mijn vorige stofzuigers. Zuigkracht is super en constant. Ledigen van de opvangbak vind ik makkelijk maar doe het voorzichtig zodat het niet teveel stuift. De zuigkracht handmatig verminderen dmv een hendeltje vind ik ook ideaal. Ik heb het idee dat stofzuigers met een electronische zuigkrachtbediening hier vaak op kapot gaan. Hij blaast geen stinkgeur uit wat bij stofzakzuigers wel meestal het geval is. Prima prijs van 225 euro als er geen stofzakken en filters meer hoeven worden aangeschaft. De sterke doch flexibele slang raakt niet in de knoop doordat hij meedraait aan het handvat. 5 jaar garantie bij registratie via de dyson website. Het design wat al vele award heeft behaald.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is het ophangstuk wat nog al buigzaam en fragiel oogt. Ben benieuwd hoe duurzaam deze dyson is.

Zeer tevreden met deze aankoop!